WITRYNA NA URZĄDZENIU MOBILNYM!

Witryna oglądana na urządzeniu mobilnym powinna być RESPONSYWNA! To niezwykłe słowo kryje za sobą funkcjonalność, dzięki której użytkownik może swobodnie oglądać stronę internetową na urządzeniu przenośnym, bez konieczności powiększania widoku. Strona taka dostosowuje się do użytkownika i jego ekranu smart-fona, tabletu, a nie odwrotnie. Bardzo wygodne rozwiązanie, które na ten moment jest już standardem w WEBDESIGNIE. Projekt RWD to technika projektowania strony WWW, tak aby jej wygląd i układ dostosowywał się automatycznie do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany. Strona dostosowuje się do ekranu o rozdzielczościach np.:

320px x 480px;
360px x 640px;
768px x 1024px;
800px x 1280px;
980px x 1280px;
1920px x 900px;

Charakterystyczne elementy widoku rwd
1\1 UKŁAD BLOKOWY
Wszystkie elementy witryny responsywnej układają się blokowo, tzn. jeden blok pod drugim. Np. W układzie szerokim – ekran monitora lub laptopa elementy mogą być wyświetlane w rzędzie podzielonym na 3 kolumny. Natomiast w układzie rwd kolumny te układają się jedna pod drugą.

1\2 MENU
Menu strony to przeważnie przycisk w postaci ikony
Po naciśnięciu ukazuje się rozwijane, dostosowane do szerokości ekranu menu.

1\3 WIDOCZNOŚĆ PRZYCISKÓW
Przyciski dużych rozmiarów, łatwo odnajdujące się na stronie. Buttony typu WYŚLIJ, ZOBACZ, CZYTAJ DALEJ powinny łatwo odnajdywać się na stronie.

1\4 CZYTELNOŚĆ
Najważniejszy element widoku rwd to czytelność. Użytkownik oglądający stronę na urządzeniu przenośnym powinien bez problemu rozczytać wszystkie znajdujące się materiały tekstowe, bez konieczności powiększania.
3. RWD a POZYCJONOWANIE
Obecnie na wyniki pozycjonowania strony internetowej ma znaczenie responsywność. Wymogiem oraz standardem jest by witryna była dostosowana do urządzeń przenośnych. Chcesz by Twoja strona miała jeszcze lepszą pozycję w wyszukiwarce Google – dostosuj funkcjonalność rwd.

Niestety w internecie istnieje jeszcze wiele stron firmowych nie dostosowanych do urządzeń przenośnych. Duża dynamika użytkowników korzystających ze smartfonów wymusza, by witryny były koniecznie responsywne. Dla przypomnienia – statystycznie człowiek spędza 1 godzinę dziennie serfując w internecie za pomocą telefonu/smartfonu!

© Alicja Fątowicz

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.
Redakcja

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *