Sposoby promocji firmy w sieci

Najważniejsze działy marketingu internetowego to marketing w wyszukiwarkach (w skrócie SEM), reklamy typu Display, e-mailing.

Do pierwszego działu należy zaliczyć pozycjonowanie strony w Google oraz ewentualnie innych wyszukiwarkach internetowych, reklamę – również w sieciach Google, albo na stronach internetowych, w filmach, w mediach społecznościowych. Formatów reklamowych jest obecnie bardzo dużo, i spośród nich można wybrać dostosowany do swojego biznesu oraz do grupy docelowej sposób dotarcia do klienta. Warto podkreślić że wybór tego typu kanału jest istotny, z uwagi na skuteczność dotarcia oferty do właściwych osób. Istotą prowadzenia skutecznej kampanii reklamowej jest minimalizacja kosztów i maksymalizacja efektów. Tych dwóch powodów wybiera się potencjalnie najbardziej skuteczne kanały reklamowe. Jeżeli reklamy na siebie zarobią można następnie zwiększyć na nie budżet.

Reklamy w wyszukiwarce dają dużo na kontrolę nad hasłami na której firma się wyświetla, nad miejscami który reklama się pojawia, a także pozwalają ustawić w szereg parametrów takich jak grupa docelowa odbiorców, dni i godziny emisji reklam, jej zakres terytorialny i inne. Różnorodność ustawień pozwala wybrać kilka najskuteczniejszych kampanii na nich skupić cały wysiłek reklamowy.

Próg wejścia do emisji reklam wynosi obecnie zwykle 600 zł, pasteryzuje w branży seksowniejsze budżety zaczynają się nawet od 1000 zł miesięcznie. Do tego należy doliczyć honorarium dla agencji która wykonuje tego typu reklam, chyba że chcesz zdecydujemy się robić to na własną rękę z pomocą konsultantów Google. Warto jednak podkreślić że agencje z zaświadczeniem zwykle prowadzą reklamy na tyle skutecznie, że są w stanie na siebie zarobić i jeszcze uzyskać lepsze wyniki niż byśmy robili to samemu. Jedną z polecanych firm jest agencja reklamowa Brandrei

Reklamy typu Display to nic innego jak reklamy obrazkowe, gify lub filmy, które pojawiają się w sieci i zachęcają do kupna rzeczy które potencjalnie mogą zainteresować przyszłych klientów. Różnią się przede wszystkim od reklam tekstowych tym, klienci często nie mają pojęcia o danych usługach albo po prostu nie chcą ich jeszcze kupować. Budują raczej świadomości zaciekawienie, dzięki czemu można ich później pobrać do cel naszych innych działań reklamowych.

E-mailing jest bardzo szerokim i złożonym zagadnieniem, w formie zresztą jak wszystkie inne tutaj omówiony działy. Krótko tylko o powiem że, skuteczny e-mailing maga operowania wartościowych treści, które nie znudzą czytelnika. Wartość jest szerokim pojęciem i można tutaj oferować darmowe lub płatne materiały, przesyłać w poradniki, informacje specjalistyczne, albo raporty. Zwykle do zapisania się na listę mailingową potrzebujemy przynęty dzięki którym klienci zechcą skorzystać z naszego newslettera.

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.