Jaką platformę B2B wybrać?

Handel elektroniczy B2B to ogromny rynek i ogromne możliwości. Biorąc pod uwagę statystyki amerykańskiego Departamentu Handlu branża e-commerce B2B wzrosła czterokrotnie szybciej niż obecne firmy B2C. Klienci co raz częsciej wybierają zakupy przez internet, w wyniku czego to właśnie platformy B2B stają się szybko najbardziej pożądanym wyborem dla firm planujących wejście na rynek online. Roczna stopa wzrostu B2B (19%) jest stosunkowo wyższa niż w przypadku biznesu B2C (17%). Przewiduje się również że w 2020 B2B rozwinie się jeszcze bardziej.

Przedstawiamy listę kilku zalet, dlaczego powinieneś zainteresować się platformą B2B w kontekście twojej firmy.

Czy platforma e-commerce jest niezbędna dla Twojego biznesu B2B?

Najważniejszym krokiem do podjęcia się przedsięwzięcia B2B jest wybranie odpowiedniego rozwiązania e-commerce dla Twojej firmy. To jedna z najważniejszych decyzji. Dobrze wybrana platforma e-commerce może odmienić rezultaty odnoszone przez twoją firmę oraz kształtować jej przyszłość przez długie lata.

Przeanalizuj siłę, słabość i możliwości biznesowe swojego przedsiębiorstwa. Następnie poszukaj partnera technologicznego, który wpasuje się w tajniki twojej firmy i oferuje rozwiązania, które pomagają w rozwoju biznesu i dotarciu do potencjalnych klientów.

Mając to na uwadze, przedstawiamy dzisiaj kilka wskazówek, które pomogą ci znaleźć pasującą do twojego biznesu platformę e-commerce.

Nowoczesne technologie

W czasach, gdy aktualizacje technologiczne są wydawane szybciej niż filmy twojego ulubionego reżysera, utrzymanie technicznej aktualizacji firmy nie należy do łatwych zadań. Sukces na tym poziomie polega na wyborze technologii, która będzie gotowa i łatwa do aktualizacji w przyszłości. Wiele udanych platform e-commerce B2B wykorzystuje technologie takie jak np. MEAN Stack. Takie sklepy są nie tylko niezawodne, ale także łatwe do aktualizacji. Technologie te były również wykorzystywane do rozwijania firm internetowych B2C. Zebrane tam przez twórców doświadczenie sprawiło, że stworzyli oni technologię, która jest sprawdzonym wyborem dla ulepszonych wersji B2B.

Urządzenia mobilne w ecommerce to przyszłość

Nie da się ukryć, że urządzenia mobilne to przyszłość branży e-commerce. Łatwość przewijania produktów online bez uruchomiania komputera stacjonarnego to nowy trend, od którego jesteśmy niemal uzależnieni. Jeśli chodzi o sklep internetowy, posiadanie mobilnej wersji jest obowiązkowe. Możesz stracić wielu potencjalnych klientów, jeśli nie znajdą w twoim sklepie wersji przeznaczonej dla smartfonów.

Responsive Design

Realizacja systemu B2B w standardzie responsywnym – Responsive Web Design – pozwoli klientom na użytkowanie z każdego urządzenia mobilnego. Ma to ogromne znaczenie ponieważ niemal 60% użytkowników korzysta z telefonów i tabletów. Dobrze zaprojektowana strona internetowa to wyższy współczynnik konwersji.

Wielojęzyczna platforma B2B

Jeżeli chcesz podbić inne zagraniczne rynki to wielojęzyczna strona jest najbardziej podstawowym, ale znaczącym krokiem, jaki możesz zrobić. Globalizacja Twojej firmy nie tylko zwiększa przychody, ale także daje twojej marce nowy rynek do zbadania. Kompleksowa platforma e-commerce B2B zawsze oferuje rozwiązania skierowane do odbiorców na całym świecie.

Personalizacja – odpowiednia platforma B2B

Personalizacja odgrywa kluczową rolę przy wyborze klienta, z której usług firmy skorzystać. Dzięki modelowi biznesowemu B2C klienci byli już świadkami personalizacji. Teraz oczekują jeszcze więcej od modelu B2B. Odpowiednia platforma e-commerce B2B oferuje rozwiązania, które mają takie funkcje, jak kategoryzacja klientów i segmentacja branżowa, co pomaga w wysyłaniu spersonalizowanych ofert do klientów.

Promocje i marketing

Promocje i marketing zawsze odgrywały najważniejszą rolę w branży internetowej. Każdy musi zdać sobie sprawę, jak ważny jest sposób, w jaki klienci postrzegają Twój produkt. Według badania około 85% sukcesu marki zależy od marketingu. Dlatego też zdecyduj się na platformę online, która obejmuje promocję produktu i rozwiązanie marketingowe. Platforma powinna zapewniać rozwiązania w zakresie wdrażania kuponów rabatowych, kodów promocyjnych, bezpłatnej wysyłki i innych programów zwiększających sprzedaż produktu. Twoja platforma handlu elektronicznego B2B powinna być również przyjazna dla SEO i oferować prostą i szybką integrację z mediami społecznościowymi.

Odpowiednia platforma e-commerce będzie oferować rozwiązania zgodne z tymi funkcjami. Decydując się na rozpoczęcie swojej działalności w handlu internetowym, wybór platforma B2B może być czynnikiem odgrywającym kluczową rolę w odniesieniu sukcesu. Cały klucz zdecydowania się na najlepszą platformę B2B polega na tym, aby zbudować dla swojej firmy odpowiednie podstawy i uniknąć konieczności rozwiązywania problemów, które wniknęły z małych niedogodności i niedopatrzeń.

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *