Artixen.net: Audyt SEO w pigułce

Audyt SEO to rodzaj kompleksowej usługi analitycznej, poprzedzającej działania pozycjonerskie, której efektem jest dokument z raportem, zawierającym zalecenia, uwagi i propozycje optymalizacyjne dla danej strony. Bierze on pod uwagę wszystkie te elementy na niej i poza nią, które mają wpływ na widoczność i pozycję zajmowaną w wyszukiwarkach. Pozwala również na odpowiednio wczesną lokalizację i eliminację błędów. Może być wykorzystywany przez webmasterów, programistów, grafików i copywriterów w celu jej usprawnienia i wdrożenia w dalsze działania pozycjonerskie. Prawidłowo przeprowadzony audyt składa się z wielu elementów i obejmuje:

  1. Dokładny przegląd strony i jej analizę pod kątem elementów istotnych dla SEO.

  2. Dostosowywanie parametrów technicznych do optymalizacji i dostępności dla użytkowników.

  3. Nakreślenie mocniejszych i słabszych punktów w budowie strony od oryginalnych znaczników tytułowych (title) o odpowiedniej ilości znaków, przez nagłówki (H1-H6) i tagi meta description, po teksty alternatywne w opisach grafik, fotografii i pozostałych plików multimedialnych oraz wyszukiwarki wewnętrzne stron.

  4. Weryfikację widoczności strony w Google i zajmowanych przez nią pozycji (lista fraz, pod którymi się ona wyświetla).

  5. Analizę treści na stronie pod kątem ich długości, poprawności językowej i merytorycznej, zawartości i zagęszczenia słów kluczowych i linków, unikalności (czy nie jest zduplikowana na podstronach lub innych witrynach) oraz zgodności ze standardami sieciowymi W3C (World Wide Web Consortium).

  6. Sprawdzenie, czy zainstalowane są narzędzia Google Analytics i Search Console (dawniej Webmaster Tools).

  7. Oględziny jakości serwisów, które linkują do sprawdzanej strony oraz adresów docelowych (klientów) i konkurencyjnych, między innymi pod kątem współczynnika zaufania (trust flow).

  8. Sprawdzenie, czy adresy URL są „przyjazne” tj. optymalnie skonstruowane, ujawniając jak najwięcej informacji na temat zawartości strony.

  9. Weryfikację czasu ładowania strony i poprawności jej wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

  10. Testy responsywności lub szkodliwości linków wewnętrznych z przyjaznymi dla robotów wyszukiwarek przekierowaniami np. 301 (permanentnymi), 302 (tymczasowymi), 303 (w odpowiedzi na przesłany formularz) oraz błędów 404 (gdy wyszukiwany zasób nie istnieje), pod kątem zwrotu prawidłowych adresów (istniejących stron) i nagłówków.

W przypadku makiet dopiero powstających stron audyt należy przeprowadzić samodzielnie, często nie mając do dyspozycji żadnych dedykowanych narzędzi poza wnikliwym umysłem i spostrzegawczym okiem, dlatego wymaga to pełnego profesjonalizmu. Kiedy zaś działamy na stronach gotowych, najczęściej musimy przy użyciu odpowiednich programów zaradzić popularnym usterkom technicznym lub niedopatrzeniom programistów, albo znaleźć sposób na zdjęcie nałożonego przez Google filtra lub cofnięcie bana. Gotowy audyt najczęściej przypomina wizualnie publikację książkową w formie listy, posiadającej własny spis treści, przypisy, ilustracje itp.

Warto zgłosić się do profesjonalistów

Zanim pozycjoner podejmie się działań optymalizacyjnych, musi poprzedzić je dokładną analizą każdego elementu witryny od jej budowy aż po treść. W zespole Artixen.net bacznie przyglądamy się najdrobniejszym szczegółom i dążymy do osiągania wyznaczonych efektów. Aby to osiągnąć, potrzebujemy jednak spójnej strategii i konkretnego planu działania, kładącego nacisk na eliminację ewentualnych błędów i optymalną indeksację zawartości, w czym niezbędny jest właśnie audyt SEO, który chętnie dla was przeprowadzimy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Redakcja Author

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *