Skuteczne narzędzie e-commerce Prestashop

E-commerce dominuje w świecie internetu, dlatego coraz więcej firm decyduje się na formę sprzedaży produktów online. Na rynku istnieje wiele skutecznych narzędzi do stworzenia sklepu internetowego,  a wybór dostępnych rozwiązań nie jest prosty. Tym bardziej, jeśli nasze doświadczenie z programowaniem czy obsługą CMS jest niewielkie. Wtedy warto wybrać narzędzie e-commerce, które jest dedykowane. Nasz typ to platforma Presashop.

 

Prestashop  –  co to za platforma?

Prestashop to otwarte i dedykowane do sprzedaży online oprogramowanie sklepu internetowego, udostępniane na licencji Open Software License w wersji 3.0. Jest to potężne narzędzie, które pozwala na szybkie wdrożenie sklepu internetowego oraz intuicyjne zarządzanie sprzedażą.

Jak korzystać z Prestashop?

Oprogramowanie należy pobrać z oficjalnego repozytorium  –  prestashop.com. Instaluje się je standardowo jak większość CMS’ów (kopia plików na serwer, utworzenie i podpięcie bazy danych, uzupełnienie informacji).  Po zalogowaniu do systemu sklep należy odpowiednio skonfigurować. Platforma ma wbudowany ranking konfiguracji sklepu i po każdym etapie daje statystki uzupełnienia oraz podpowiada, co należy jeszcze wykonać.

Co zyskujemy?

Program jest bardzo intuicyjny i zawiera wszystkie dedykowane funkcje sprzedaży jak, np. produkty – dodawanie i zarządzanie, personalizowanie sklepu o metody płatności, zarządzanie zamówieniami, obsługę klienta, pomoc techniczną itp. Co więcej, Prestashop posiada szereg darmowych i płatnych modułów, które mogą wzbogacić nasz sklep o dodatkowe rozwiązania. Nietuzinkowy wybór znajdziemy również w szablonach graficznych.  Wszystkie rozwiązania tej platformy pozwalają  nam w szybki i łatwy sposób stworzyć sklep internetowy.

O czym warto wspomnieć?

Na oficjalnej stronie wydawcy jest dostępne demo programu, gdzie możemy zapoznać się z platformą zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Dostępny jest również blog, w którym znajdziemy wiele porad oraz odpowiedzi  na  większość nurtujących nas pytań dotyczących platformy. Ponadto, w mediach społecznościowych znajdziemy grupy wsparcia, które chętnie pomogą w sprawach technicznych.
Kończąc ciekawostką  –  od kwietnia 2012 roku dyrektorem światowym firmy PrestaShop był Polak Benjamin Teszner.

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.