E-commerce dominuje w świecie internetu, dlatego coraz więcej firm decyduje się na formę sprzedaży produktów online. Na rynku istnieje wiele skutecznych narzędzi do stworzenia sklepu internetowego, a wybór dostępnych rozwiązań nie jest prosty. Tym bardziej, jeśli nasze doświadczenie z programowaniem czy obsługą CMS jest niewielkie. Wtedy warto wybrać narzędzie e-commerce, które jest dedykowane. Nasz typ to platforma Presashop.
Prestashop – co to za platforma?
Prestashop to otwarte i dedykowane do sprzedaży online oprogramowanie sklepu internetowego, udostępniane na licencji Open Software License w wersji 3.0. Jest to potężne narzędzie, które pozwala na szybkie wdrożenie sklepu internetowego oraz intuicyjne zarządzanie sprzedażą.
Jak korzystać z Prestashop?
Oprogramowanie należy pobrać z oficjalnego repozytorium – prestashop.com. Instaluje się je standardowo jak większość CMS’ów (kopia plików na serwer, utworzenie i podpięcie bazy danych, uzupełnienie informacji). Po zalogowaniu do systemu sklep należy odpowiednio skonfigurować. Platforma ma wbudowany ranking konfiguracji sklepu i po każdym etapie daje statystki uzupełnienia oraz podpowiada, co należy jeszcze wykonać.
Co zyskujemy?
Program jest bardzo intuicyjny i zawiera wszystkie dedykowane funkcje sprzedaży jak, np. produkty – dodawanie i zarządzanie, personalizowanie sklepu o metody płatności, zarządzanie zamówieniami, obsługę klienta, pomoc techniczną itp. Co więcej, Prestashop posiada szereg darmowych i płatnych modułów, które mogą wzbogacić nasz sklep o dodatkowe rozwiązania. Nietuzinkowy wybór znajdziemy również w szablonach graficznych. Wszystkie rozwiązania tej platformy pozwalają nam w szybki i łatwy sposób stworzyć sklep internetowy.
O czym warto wspomnieć?
Na oficjalnej stronie wydawcy jest dostępne demo programu, gdzie możemy zapoznać się z platformą zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Dostępny jest również blog, w którym znajdziemy wiele porad oraz odpowiedzi na większość nurtujących nas pytań dotyczących platformy. Ponadto, w mediach społecznościowych znajdziemy grupy wsparcia, które chętnie pomogą w sprawach technicznych.
Kończąc ciekawostką – od kwietnia 2012 roku dyrektorem światowym firmy PrestaShop był Polak Benjamin Teszner.
- Dobre sposoby na wypromowanie konkursu - 19 sierpnia 2024
- Przeprowadzka biura w Warszawie - 23 lipca 2024
- Używane Laptopy Dell Precision i Dell XPS – Idealne Rozwiązania dla Profesjonalistów - 20 czerwca 2024