Marketing baz danych

Sprzedajesz produkty lub usługi i poszukujesz rynku zbytu oraz klienteli, której potrzeby mógłbyś zaspokoić? Firmie zaczynającej dopiero swą działalność nie łatwo jest w szybki sposób pozyskać satysfakcjonującą liczbę Klientów. Jest to również problem firm prosperujących już przez pewien czas, mających przeważnie lokalny zasięg, które sprzedały swą ofertę całej grupie docelowej z danego obszaru i pragną poszerzyć swój zasięg. Przyczyn dla, których przedsiębiorca szuka potencjalnych klientów jest wiele, jednakże odpowiedź na tę potrzebę jest jedna – marketingowe bazy danych.

Jak pozyskać kontakt do klientów?

Istnieją hurtownie, które dysponują magazynami danych i sprzedają lub zwyczajnie udostępniają bazy klientów. Zawierają one przeważnie podstawowe informacje takie jak imię i adres osoby oraz jej historię transakcji. Po co? Otóż dzięki archiwalnym informacjom na temat zakupów można wyodrębniać poszczególne segmenty klientów, dzieląc ich na grupy np. osób zainteresowanych finansami. Bardziej szczegółowa baza mogłaby dzielić klientów na tych zainteresowanych oszczędzaniem i inwestycjami oraz tych poszukujących kredytów i pożyczek. Byłaby to idealna baza danych dla banków lub SKOK-ów, które to mogłyby wyjść do konkretnych osób ze swą ofertą, proponując produkt, którego potrzebują poszczególni klienci.

Co z ochroną danych osobowych?

Bazy danych tworzą się w ten sposób, że przy zawieraniu różnego rodzaju umów, zapisywania się do newsletterów lub otrzymywania gratisów wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Oczywiście firmy pozyskujące tego typu informacje mogą je udostępniać tylko i wyłącznie jeśli postępują zgodnie z przepisami  zawartymi w ustawach regulujących takie działania.

Aby stosować techniki marketingu takie jak np. e-mail czy SMS marketing, musimy najpierw pozyskać klientów do których można będzie wysyłać informacje dotyczące naszej oferty co zapewniają właśnie marketingowe bazy danych, będące podstawą marketingu internetowego, szczególnie w branży e-commerce.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.
Redakcja

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *