Produkt w dobrym stylu – trendy na rynku opakowań  

Opakowanie to już nie tylko pudełko, w którym znajduje się produkt. Już od dawno przestało pełnić jedynie funkcję praktyczną, natomiast stało się nośnikiem reklamy, elementem identyfikacji wizualnej marki. Nie tylko chroni produkt przed zniszczeniem, ale jest również czynnikiem w wielu przypadkach decydującym o zakupie, klient kupuje oczami, a z opakowaniem ma kontakt znacznie wcześniej niż z tym, co jest w środku.

Projektowaniem opakowań zajmuje się dzisiaj agencja kreatywna. Przed nią duże wyzwanie, musi sprawić, że produkt jej klienta będzie wyróżniał się na sklepowych półkach, przyciągał uwagę i kusił do zakupu. Projektanci sięgają po coraz bardziej kreatywne rozwiązania, realizują ciekawe projekty, które są często zaskoczeniem dla samych producentów, decydujących się z nią na współpracę. Dobra agencja kreatywna podąża za najnowszymi trendami, a nawet je wyprzedza, jednocześnie jednak musi wykazać się ponadprzeciętnym wyczuciem estetyki i oryginalnymi pomysłami.

Każdy kolejny rok to nowe trendy na rynku opakowań. 2018 rok również pod tym względem nie jest wyjątkiem i designerzy promują naprawdę kilka interesujących rozwiązań.

Moda na eko

2018 rok to tak naprawdę kontynuacja roku ubiegłego, wciąż pozostajemy przy trendach eko, czyli opakowaniach, które zostały wykonane z ekologicznych opakowań. Agencja kreatywna zwraca szczególną uwagę, że są one pewnego rodzaju uzupełnieniem i przedłużeniem ekologicznych produktów, które są w nie zapakowane. Do ich produkcji wykorzystuje się tworzywa biodegradowalne, przyjazne środowisku, a ich design jest prosty i minimalistyczny.

Do ekologicznych opakowań bez wątpienia należą te wykonane ze szkła i biodegradowalnych materiałów, które pozyskiwane są recyklingu. Nie mogą zawierać plastiku i farb, które mają niekorzystny wpływ na środowisko naturalne. Coraz częściej na półkach pojawiają się opakowania tekturowe, w naturalnym kolorze szarym, uzupełnione jedynie o niewielkie zdobienia, często są to tylko stemple z nazwą i logo firmy. Wśród tych kolorowych trudno ich nie dostrzec i nie zwrócić na nie uwagi.

Agencja kreatywna proponuje swoim klientom, którzy decydują się na opakowania eko, styl vintage i retro. Szczególnie sprawdzają się one w branży kosmetycznej i suplementów diety. Stylizuje się je na lata 50. i 60., a nawet wcześniejsze. Opakowania przypominają te, w które pakowano produkty kilkadziesiąt lat temu, to takie wehikuł czasu, przenoszące nas do ubiegłego wieku i lat, które niektórzy pamiętają z dzieciństwa.

Inne niż wszystkie, czyli spersonalizowane opakowania

Są znane przede wszystkim z branży spożywczej, produktów, głównie słodyczy kierowanych do dzieci. Personalizację stosują znane marki, w tym jeden ze znanych producentów napojów gazowanych. Konsumenci biorą czynny udział w tworzeniu opakowań, znajdują się na nich grafiki ich projektu, jak też zdjęcia i teksty. Każdy może być twórcą opakowania swojego ulubionego produktu.

Agencja kreatywna sięga również po inne ciekawe rozwiązania. Na opakowaniach wykorzystują elementy układanek i łamigłówek. Bardzo często na taką opcję firmy decydują się przy okazji wprowadzania nowego smaku czekoladek czy napoju, a także podczas kampanii sezonowych i świątecznych w celu przyciągnięcia uwagi klienta.

Agencja kreatywna powinna wykazać się dużą umiejętnością dopasowywania rodzaju opakowania do branży oraz specyfiki produktu. Podążając jedynie za aktualnymi trendami, łatwo można zgubić to, co najważniejsze, czyli wyjątkowość marki. Po nowoczesne rozwiązania, w których nie brakuje miejsca na ekologię i personalizację sięga m.in. agencja kreatywna Meggot.pl. To ważne, aby agencja potrafiła odczytać nasze oczekiwania i dobrze zrozumiała relacje, jakie budujemy ze swoimi klientami.

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.
Redakcja

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *