Helpdesk i zdalny pulpit w służbie IT

Usterka systemu informatycznego może zdarzyć się w najmniej oczekiwanym momencie pracy. Tym, czego potrzebuje użytkownik jest wówczas szybka i sprawna pomoc techniczna. Prezentujemy funkcjonalny system, który ułatwi pracę administratora IT i poprawi jakość świadczonych usług.

Kompleksowy helpdesk jest kluczem do profesjonalnego wsparcia technicznego. Oprogramowanie do tego celu powinno być przystosowane do potrzeb administratora i na tyle intuicyjne, aby rozwiązywanie problemów przebiegało sprawnie.Dzięki temu obsługa zgłoszeń serwisowych będzie szybka i efektywna dla obu stron.

Jak zatem uprawnić pracę specjalisty do spraw wsparcia IT? Odpowiedzią jest właściwy program wspierający udzielanie pomocy informatycznej.

Helpdesk skrojony na miarę potrzeb organizacji pozwala skuteczniej reagować na problemy użytkowników i tym samym zwiększyć ich zadowolenie z usług.

Na ratunek IT

Tym, co wyróżnia dobre oprogramowanie do pomocy technicznej, jest system przystosowany do pracy specjalistów IT. Umożliwiający szybką reakcję na zgłoszenia, posiadający przyjazny interfejs i oferujący rozbudowane możliwości. Aby skuteczność diagnozowania problemów była na wysokim poziomie, potrzebny jest system, który spełni oczekiwania osoby przyjmującej problem. To, jakim narzędziem posługuje się specjalista pomocy technicznej, ma wpływ na przebieg rozwiązywania problemów i zadowolenie klientów.

helpdesk it

Fot. Podgląd działania programu statlook® –  lista zgłoszeń do działu supportu

 

7 must-have efektywnego helpdesku

Oprogramowanie do wsparcia technicznego powinno usprawniać komunikację między klientem, a osobą przyjmującą zlecenie. Jednocześnie powinno być funkcjonalne dla samego administratora IT.

Oto 7 elementów, które cechują profesjonalny system helpdeskowy:

  1. Intuicyjność – czymś, co często irytuje osoby przyjmujące zgłoszenia, jest konieczność przeszukiwania całej poczty e-mail w celu odnalezienia właściwej sprawy. Zamiast przedzierać się przez gąszcze-maili w poszukiwaniu odpowiedniej wiadomości od klienta, można wybrać oprogramowanie, które rozwiąże ten problem. Sprawny program zamieni wiadomości e-mail w tickety, uporządkuje dotychczasowe zgłoszenia oraz przypomni o nowych.
  2. Zgłoszenia w jednym miejscu – wszyscy wiemy, że chaos jest wrogiem efektywnego działania. Dlatego możliwość zgromadzenia wszystkich ticketów w jednym miejscu jest tak istotna. Uplook Helpdesk systemu statlook®pozwala na dostęp do pełnej historii każdego zgłoszenia oraz możliwość korzystania z centralnej Bazy Wiedzy, zarówno dla specjalistów IT, jak i użytkowników.
  3. Ułatwienie zarządzania problemami– obsługa helpdeskowa to codzienne rozwiązywanie różnorodnych kłopotów technicznych. Aby procesy ten przebiegały skutecznie, niezbędne są funkcje pomocnicze, takie jak podział na zadania priorytetowe, przypisywanie różnych typów zgłoszeń do wybranych specjalistów, opcja grupowania tasków, system komentarzy czy podgląd rozwiązań problemów dla konkretnych użytkowników.
  4.  Zdalna pomoc – Moduł Direct PC – helpdesk wraz ze zdalnym pulpitem to połączenie idealne.Zdalne przejęcie kontroli nad komputerem przez specjalistę umożliwia rozwiązywanie problemów bez względu na miejsce, w jakim znajduje się klient. Przydatna będzie także możliwość podglądu zgłoszonego problemu oraz zdalny dostęp do plików i rejestru, tak aby przyjmujący zgłoszenie miał wgląd w procesy istotne dla pomyślnego rozwiązania sprawy.
  5. Elastyczne formy dostępu – nie ma cię w biurze i potrzebujesz korzystać z programu zdalnie? Wolisz pracować w chmurze? A może jesteś zwolennikiem tradycyjnej aplikacji desktopowej? Dobry program oferuje różne rozwiązania, które dopasujesz do swoich preferencji pracy.
  6. Automatyczne tworzenie raportów – graficzne statystyki i raporty, które mogą posłużyć do analizy lub udostępnienia przełożonym,to użyteczne narzędzia, które pomogą na bieżąco monitorować skuteczność i efektywność pracy.
  7. Support oprogramowania – może zdarzyć się sytuacja, kiedy będziesz potrzebował skonsultować się z kimś w sprawie oprogramowania do obsługi helpdeskowej. Warto wybrać system, który w razie potrzeby służy wsparciem. Tak działa program Helpdesk systemu statlook® – Asysta Serwisowa oraz darmowe aktualizacje i upgrade’y dają użytkownikom pewność stabilnego działania programu.

helpdesk statlook podstawa dobrej organizacji pracy

Fot. Przejrzysty widok zgłoszeń w programie statlook® – podstawa dobrej organizacji pracy

Skuteczne oprogramowanie helpdesk pozwoli ci wdrożyć właściwe rozwiązania dla twoich klientów dzięki przyjaznym narzędziom wspierającym diagnozowanie problemów. Zajrzyj na stronę statlook.com i przekonaj się jak wygląda profesjonalny system dla specjalistów IT.

 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Specjaliści ds. copywritingu
Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.
Redakcja

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *