Trendy w marketingu internetowym

Marketing jak każda dziedzina zmienia się i ewoluuje z roku na rok. Dzisiaj postaramy się więc przyjrzeć jakie trendy w najbliższym czasie będą dominować w marketingu internetowym.

Zacznijmy zatem od webdesign’u który jest bezpośrednio powiązany z marketingiem. Jeżeli ktoś jeszcze zastanawia się czy inwestowanie w stronę internetową tak aby wpisywała się w obecne standardy ma sens to odpowiedź może być tylko jedna – absolutnie tak. Obecnie prowadzenie biznesu bez dobrze prezentującej się strony www to po prostu ogromny błąd. Strona www stanowi obecnie chyba najbardziej uniwersalne narzędzie dzięki któremu możemy pozyskiwać konwersje w sieci. To również strona www stwarza największe możliwości do popisania się dla wszystkich contentmarketerów ( mowa tutaj o blogach czy też podcastach itd. )

Mimo tego, że w ostatnich czasach można zauważyć, że część potężnych serwisów takich jak na przykład Facebook stara się zawsze zatrzymywać użytkowników w ramach własnego serwisu to strona www nadal powinna w biznesie stanowić podstawową formę komunikacji.

Jeżeli zatem przyjrzymy się trendom w projektowaniu stron internetowych obecnie to zobaczymy, że tworzone one są pod kątem marketingu internetowego. I tak najważniejszy wydaje się obecnie content i jego wyraźna prezentacja na stronie. Na znaczeniu zyskuje też minimalistyczne podejście to prezentowanych treści – im prościej i czytelniej, tym lepiej. Kolejnym trendem który też wpisuje się w marketingowe strategie jest ograniczenie użycia na stronach www stockowych obrazów i wykorzystywanie wyłącznie własnych treści graficznych.

Nie bez znaczenia są też drobne mikro interakcje wprowadzane na stronie.

Bardzo ważne jest również przystosowanie stron do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Obecnie ponad połowa ruchu pochodzi z urządzeń takich jak smartfony czy tablety więc to na nich strony www muszą prezentować się jak najlepiej. Nie bez znaczenia będzie również czas wczytywania stron. Jak pokazują statystyki strony które ładują się dłużej niż 3 sekundy są bardzo często omijane przez użytkowników. Należy więc dążyć do optymalizacji ich wczytywania.

W obecnych czasach na coraz większym znaczeniu zyskuje również marketing internetowy oparty na zdjęciach czyli tak zwany images marketing. Klienci coraz chętniej kupują ,,oczami” więc nie ma w tym raczej nic dziwnego.

Coraz większe znaczenie w marketingu internetowym zyskiwać będą również social media jak i internetowe komunikatory takie jak Facebook Messenger czy też WhatsApp. Jak pokazują statystyki użytkownicy coraz chętniej chcą komunikować się z markami poprzez komunikatory internetowe i taka droga reklamy i marketingu będzie stanowić alternatywę dla wiadomości wysyłanych bezpośrednio na fanpage’ach danej strony.

Tego rodzaju popularyzacja przekłada się na możliwości wykorzystania komunikatorów w marketingu czego pierwsze efekty możemy już zobaczyć ( Messenger wprowadził już w aplikacji dedykowane użytkownikowi bloki reklamowe ).

Źródło : http://e-prom.com.pl

Redakcja Autor

Specjaliści ds. copywritingu Kreowanie treści jest dla nas pracą, pasją i sposobem życia, którym dzielimy się z czytelnikami. Tworzymy teksty dostosowane do każdej tematyki – unikalne, angażujące, wychodzące naprzeciw potrzebom użytkowników i prowokujące do dyskusji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *