Tensometria optyczna, wykorzystująca przetworniki światłowodowe, oparta jest na pomiarze zmiany długości fali światła, przesyłanego za pomocą światłowodów i odczytywanego przez system elektroniki pomiarowej i akwizycji danych zwanym interogatorem optycznym. Tensometria światłowodowa przeznaczona jest przede wszystkim do pomiarów statycznych, w których dynamika pomiaru ma drugorzędne znaczenie. HBM Fiber Sensing opracowało nowy interrogator S22, który ma własności za równo statyczne gdzie częstotliwość próbkowania wynosi 1S / s jak dynamiczne, gdy do wyboru mamy 50 S / s, 100 S / s, 200 S / s, 500 S / s, 1000 S / s.
Aplikacje oparte na BraggMETER wykorzystują sprawdzoną technologię ciągłego skanowania laserowego. Zawierają one identyfikowalną referencyjną długość fali, która zapewnia ciągłą kalibrację w celu zapewnienia dokładności systemu podczas długotrwałej pracy 24 godziny / dobę. Przemysłowe urządzenia do pomiarów optycznych spełniają wymaganą niezawodność i wszechstronność do stosowania zarówno w testach laboratoryjnych jak i w terenie.
Zalety Interogatora S22
· Wydajność (zakres strojenia szerokopasmowego, 1, 4 lub 8 równoległych kanałów optycznych, jednoczesny pomiar dużej liczby czujników)
· Niezawodność (solidna konstrukcja, stabilny system operacyjny, praca 24/7 w trudnych warunkach)
· Programowalny (Ethernet, oprogramowanie BraggMONITOR lub catman®, łatwa kontrola za pomocą kilku aplikacji)
· Integrowalny (pełna integracja z innymi produktami poprzez catman® sotftware, pomiary hybrydowe z innymi instrumentami i technologiami HBM)
Jednym z zastosowań powyższego sprzętu pomiarowego jest wykrywanie uszkodzeń kół wagonów kolejowych. Aby zbadać wpływ uszkodzonych elementów jezdnych na szyny, przeprowadzono eksperymentalną kampanię z użyciem tymczasowego systemu pomiaru FBG. Pomiary przeprowadzono automatycznie bez przerywania ruchu za pomocą ośmiu czujników odkształcenia polimidowego FBG, przyklejonych do szyn i zarządzanych przez szybką jednostkę pomiarową BraggSCOPE. Test się powiódł. System oparty na algorytmie selektywnym częstotliwościowo, który automatycznie wykrywa defekty kół, długość i prędkość pociągu oraz liczy ilość osi, po prostu mierząc obciążenie wywołane przez ruchome obciążenia na szynach. Taka metoda, zastosowana jako długoterminowy system monitorowania, pozwoli w znacznym stopniu zapobiec degradacji szyn, a także obniżyć koszty napraw jednocześnie zwiększaąc bezpieczeństwo eksploatacji.
Inne możliwe zastosowania:
– Monitorowanie wodociągów pod wysokim ciśnieniem zaporze Kaunertal
– Monitorowanie temperatury i wibracji w Generatorach dużej mocy Siemens Energy
– Badanie obciążenia dynamicznego na moście kolejowym w Canelas, Portugalia
- Dobre sposoby na wypromowanie konkursu - 19 sierpnia 2024
- Przeprowadzka biura w Warszawie - 23 lipca 2024
- Używane Laptopy Dell Precision i Dell XPS – Idealne Rozwiązania dla Profesjonalistów - 20 czerwca 2024